Parece que a Intro é CGI...No the intro is not real time, its CGI, mostly using in game assests, intro Visari is a higher detail version of the in-game one.
In the game all cutscenes are 100% real time, no captured, pre-renderd or CGI ones.
Killzone dev responds to 'grey' critics
Sure, look through our 119 Killzone 2 screenshots and you'll notice it's all a little grey. But it's not all like that, promises game director Mathijs de Jonge.
Speaking to CVG, de Jonge said: "The first images that we released were just from one level that was still in early production, and I can assure you that the final game has a very rich and varied colour palette - and still manages to maintain that gritty and realistic look and feel."
He went on to say that the differences in production values between Killzone 2 and "other shooters" are "striking".
"We've managed to push so far in all areas that this game feels like a next generation game. When I go home at night after a long day of work I play other shooters to relax, and although I certainly enjoy playing them, the difference in graphical quality, production values and the experience itself, is striking."
Killzone 2 will be out on February 25. More soon.
Conseguiremos retirar mais da PS3 em futuros projectosNuma entrevista concedida ao site Holandês Gamekings, Arjan Brussee e Hermen Hulst, membros da Guerrilla Games, falam um pouco do grafismo de Killzone 2.
Das várias afirmações destacamos a que mais nos impressionou, "Conseguiremos retirar mais potencial da PlayStation 3 em futuros projectos".
Eles também revelam que não estão a utilizar as totais capacidades da consola. Parece que só mesmo a Guerrilla Games consegue retirar total partido do processador Cell da PS3.
Comparação das Build´sIt appears the first online review of Killzone 2 published by Swedish site, GP (Gothemburg Post) that we told you about this morning has been taken down. The review, which awarded the game 4/5, was the first on the web but has now been removed to what VG247 understands to be a break in embargo.
Sony told us earlier in the week the online embargo for Killzone 2 reviews is lifted “early February”.
E por causa disso...
Site Sueco remove análise a Killzone 2
Comparação: E307 - Preview Build - Review Build
Mais imagens, AQUI
E para quem vem do PC (mouse-whores):É de referir que o jogo não tem aim assist (felizmente IMO, já isso retira algum prazer ao jogo, devido ao facilitismo).
O recoil das armas também é brutalíssimo. Quem não está habituado a jogar FPS com comandos deverá sentir algumas dificuldades (isto para não referir o estilo mais pausado e táctico que o jogo tem, um pouco diferente do que estamos acostumados a ver neste género, pelo que tenho lido). Não é por acaso que tem havido certo pessoal a criticar a jogabilidade do jogo, usando como argumento que este deveria ser mais como o CODIV
Crysis vs.. ¿Killzone 2Encima me hace gracia como se engañan a si mismos. Pillan la selva de Crysis (una selva viva, con miles de hojas movíendose en tiempo real, y calculando iluminación constantemente para miles de puntos, con un montón de elementos destructibles, una paleta de colores muy amplia, etc..) y me lo comparan la ciudad de killzone 2 (muy cerrada, oscura, paleta de colores muy similar, todo estructuras)... en fin
Killzone 2 affably competes with Crytek’s graphical goliath, with the environmental visual quality of both literally on par. Since the game is not even using the full power of the PS3, it’s doubtless that we’ll see a shooter that can surpass the latter in the years to come. Until then, the most beautiful first person shooter and video game currently available is still Crysis.
Comparação de várias imagens: AQUI.* Habrá que ver si sus texturas llegan a la resolución que ofrece el PC (por mucha optimización que exista la PS3 tiene 256MB de memoria gráfica y 256MB de memoria de sistema).
* Habrá que ver si el juego llega a los 1080p o los 720p 8recordemos que muchos juegos supuestamente HD se quedan en "600p")
* Habrá que ver con qué framerate se mueve el juego.
* Habrá que ver cuanta física y cuanta interacción con el entorno tiene implementada el juego.
* Habrá que ver cuantas cargas tiene el juego y cuanto duran.
* Habrá que ver cuan de grandes son los escenarios del juego.
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