A total incapacidade por parte da I.A. em reagir ás acções expostas no vídeo é culpa da faca... Corre-se de faca na mão e mata-se tudo "à la espadachim"... de resto precisas de 10 tiros para morrer...
Stabbing through Killzone 2
Artigo na GamesRadar:
Seemingly suicidal gameplay tactic reveals Helghast are dumber than they look
Like most of the gaming press, we’ve been taking some time lately to trudge through a pre-release copy of Killzone 2, and – in a shocking twist for a game that’s under tremendous pressure to be good – it’s pretty good. However, in our early attempts to play the game berserker he-man style (usually tantamount to suicide in any shooter that features a “cover” button), we found an interesting flaw that pops up mainly in Killzone 2’s early levels.
On Normal difficulty, the red-eyed Helghast stormtroopers are pretty formidable opponents – if you try to take them on from a distance, with a gun. But if you instead opt to whip out protagonist Sev’s one-hit-kill knife and just charge at them like a maniac, they won’t know what to do. Sometimes they’ll open fire, plugging you with a few bullets that you’ll easily shrug off, thanks to Sev’s unnaturally high endurance and (now standard) ability to heal just by not being shot for a little while. Other times, they’ll turn tail and try to run away. Whatever they try to do, they’re usually easy prey, even when you’re faced with a bunch of them at once, and you may find those early levels are much easier if you ignore guns completely and just go all Jason Voorhees on everything that moves.
As evidence, we’ve put together a highlight reel of a knife-only run through the first level:
Is the unbalanced knife-fighting an intentional perk, or just an oversight that’ll be corrected before release? It’s hard to be sure at this point, especially considering that the “tactic” is an excellent way to get killed while fighting the tougher, smarter enemies later in the game. Whatever the case, it’s just brutally gratifying enough that we’ve decided we don’t really have a problem with it.
Lembram-se que no killzone original no modo de acção furtiva, podíamos usar a faca de duas maneiras:
1 - Degolar o inimigo, furtivamente nas suas costas;
2 - Atirar a faca de frente;
A faca foi uma adição imposta pelos fãs e apreciadores. Agora isso não pode servir de desculpas, para andarmos lá a correr como bem apetece e matar com "muitaaaa" facilidade.
Vejam o vídeo polémico da I.A. e da faca:
Logo no início e aos 4.24 minutos, dá a impressão de que tudo é de tal forma "scripted" que a I.A. simplesmente não consegue reagir a uma situação não prevista.
Aos 4.24 minutos vemos um soldado em pleno campo aberto, que ao invés de disparar sobre um Sev que investe sobre si, corre para o que parece ser uma posição pré-definida e agachasse, não dá qualquer tipo de resposta.
Este aspecto da I.A. é horrível, no outros casos sou de opinião oposta, mas aqui não se perdoa. Vamos aguardar pelas reacções dos próximos dias - tanto da Sony, como da Guerrilla. Se a Sony adiou o LBP por causa de um determinado conteúdo, também pode adiar mais algum tempo este killzone 2, de modo que aquelas situações não se repitam mais...
Engraçado, no Modern Warfare e no World at War também temos uma faca e os inimigos morrem com uma facada mas não se verificam estas situações "embaraçosas".
Seja como for, acho que estamos todos, a vivenciar um misto de ultra hype e ao mesmo tempo uma sensação enorme de frustração.
Mais vídeos recentes:
A bela da Intro
CES 09: Ballet of Death (Cam) (sem palavras...)
CES 09: Details Trailer (Cam) (tanto pormenor...)
CES 09: Invasion Gameplay Trailer (Cam) (os níveis finais...)
Seja como for, a maior parte dos gamers quer o jogo para jogar MULTIPLAYER!
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